Skip to main content

Dadah

Alhamdulillah Syukur , Selesai Seminar Jawatankuasa Pemulihan Dadah (JKPD) Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) selama dua hari disini..Terima Kasih atas kepercayaan dan penghargaan oleh Agensi Anti Dadah Kebangsaan kerana melantik saya sebagai Jawatankuasa Pemulihan Dadah & diberi kepercayaan untuk berucap di Majlis ini...inshaAllah saya akan mengalas tanggungjawab dan kepercayaan ini sebaik mungkin..

Majlis penutup pada tengahari ini juga disempurnakan oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri YB Tuan Masir Kujat merangkap Ahli Parlimen Sri Aman , Ybhg Dato' Suhaimi Abdullah Ketua Pengarah Agensi Anti Dadah Kebangsaan , Tuan Hj Izhar Abu Talib Timbalan Pengarah (Bahagian Operasi) Agensi Anti Dadah Kebangsaan..

Sebagai Ahli JKPD saya memandang serious masalah dadah yang semakin membimbangkan ini terutama dikalangan belia yang pada peringkat umur 9 tahun telah pun menjadi penagih dadah...Mengikut statistik melalui AADK sejumlah 1.4 juta penagih diseluruh Negara direkod dan sebanyak 400 ribu penagih tegar juga direkodkan...

Selain daripada itu juga , sebanyak 178 kawasan yang direkodkan terletak didalam kawasan berisiko tinggi di mana sebanyak 2000 intitusi pendidikan juga terletak dalam kawasan yang direkodkan berisiko tinggi..Dengan kewujudan JKPD ini yang sudah hampir 15 tahun serba sedikit dapat membantu 7.1 juta keluarga diseluruh Negara untuk mendapatkan penerangan dan pengetahuan tentang bahayanya...

Agensi Anti Dadah Kebangsaan sedia membantu di bawah JawatanKuasa Pemulihan Dadah (JKPD) di setiap Daerah di seluruh Negara.. 

Hafiz Nafiah 
Jawatankuasa Pemulihan Dadah Daerah Dang Wangi 
2 Oktober 2015 
Ipoh Perak

Comments

Popular posts from this blog

DUNIA BARU MUSIM KE 3 - COMING SOON !!

hye , terima kasih pada semua yang menyokong drama bersiri dunia baru .......jangan lupe tunggu filem dunia baru the movie dan dunia baru musim ke 3 ok ....... insyaallah dalam bulan june nie kitaorang start shooting dunia baru musim ke 3 .... cerita yang lebih menarik berbeza dengan filem dunia baru .....filem lagi best ....filem dunia baru akan berada dipawagam pada 23 ogos nie , jadi ramai-ramai la datang menyerbu pawagam ok ? kat bawah nie ada sinopsis filem dunia baru dan gambar dan alamat web site dunia baru the movie....hope u guy's enjoy !! Apabila Anizah sepatutnye melanjutkan pelajaran ke UK dalam bidang Nanotechnology , diculik oleh bekas teman lelakinye Fazley lakonan Hafiz Nafiah , beliau meninggalkan pesanan dalam nota yang beliau dipaksa tulis oleh Fazley kepada rakan-rakannya mengatakan yang beliau ingin meninggalkan segala impiannya dan mengahwini Fazley . Disebabkan nota tersebut ,Opie(Elyana) , Tajul(Wan Ellias) , Adif(Pierre Andre) , Madihah(Ann) , Suzanna(Alm

DuNiA BArU ThE MOvIe

1) Gambar semasa trekking dalam kereta dunia baru the movie !! 2) Gambar baru lepas buat rambut untuk dunia baru the movie !! ok tak ? 3) Gambar semasa skrip reading dunia baru the movie !! coming soon 2007 !! www.duniabaruthemovie.com

PEngALamAn KU.....

Nie saya nak cerita pasal diri saya dan pengalaman saya dalam industri perfileman malaysia , macam mana saya boleh masuk dalam industri nie ? Hahaa , mula-mula dulu sekadar main-main je sbb cita-cita saya nak buat benda lain ...secara kebetulan kawan saya ajak pegi casting tetiba orang tue suruh saya casting and dapat but sebelum tue saya keje ngan kumpulan rabbani sebagai pr , photographer dan marketing dan dari situ juga saya dapat kenal dengan ramai orang dalam indus tri nie , selepas saya berhenti dari rabbani saya buat freelance jap ngan KRU sebagai pr kumpulan x factor , selepas beberapa bulan saya pun berhenti dan terus berkerja sebagai krew filem dibawah arahan Prof.Madya A Razak Mohaideen dalam pada masa yang sama saya juga belakon dan memegang watak yang kecil je , dari situ saya dapat pengalaman , selepas beberapa filem saya jadi krew saya pun terus focus pada bidang lakonan dan sehingga hari nie saya dah belakon sebanyak 15 filem antaranya adalah filem potret mistik , tang